Gröna lund

Idag så var jag på grönan med Amanda, det var jätte roligt!! Vi träffades ungefär 10.30 på tunnelbane stationen. När vi kom till slussen så tog vi färjan direkt till grönan. När vi kom dit så hämtade vi våra  åkband osv. Klockan var ungefär 11.25 när vi stod bakom repet & väntade på att få gå in i den roliga delen av grönan. När dom tog bort repen så sprang alla, jag & Amanda sprang till vilda musen & åkte den. Sen så åkte vi kvasten 2 gånger (dom som säger att den är tråkig är galna ;o), & efter det så åkte vi jetleg eftersom det knappt var någon kö. Sen så åkte vi Xtream tror jag att den heter xd. Strax efter det så åkte vi fritt fall 2 gånger & tilt 1 gång. Sen så åkte vi insane typ 30 gånger :p. När vi skulle åka Xtream igen så spydde någon under åkturen (dom som åkte innan oss), vi vart tvungna att vänta i 45 minuter innan vi fick åka. Vi åkte också pop expressen & lilla fritt fall (Amandas önskemål xD). Hon hoppades på att man kunde dra av löven från trädet bredvid men man nådde inte riktigt. Sen så ville vi åka uppskjutet men då så var den avstängd & testades, det gjorde den hela dagen. Vi gick också i lustiga huset & ingen (som tur var) hade spytt där den här gången!! Vi åkte också radio bilarna men med min vanliga tur så kunde bara min bil åka baklänges?! Det var hur irriterande som helst, en kille som var något år yngre än mig körde in i mig 24/7. Juste, glömde berätta att jag gick upp klockan 08.00 idag?! Jag hade gått & lagt mig ca. 02.00, så jag är SÅ stolt!! Ni kanske förstår varför, jag brukar sova till 12.00 så det var ett stort framsteg. En sak som förstörde lite av dagen var att vi alltid hamnade i närheten av en grupp på ca. 6 tjejer som skrev av att åka kärlekstunneln. Som när jag & Amanda gick i spökhuset, dom där tjejerna skrek så mycket att vi började skrika, sen när jag & Amanda ville gå tillbaka i spökhuset för att vi ville gå igen så kom en som hade sett oss springande efter oss & skrek något på utländska. Han blev helt galen & vi blev skiträdda & sprang ut skrikandes. Läskigt, jag vet.
Jag spelade på chokladhjulet 4 gånger men vann INGENTING!! Det är dessutom skit dyrt.. Men sen så spelade jag något med tärningar & vann en liten nyckelring med en kanin på *stolt*!! Mina pengar tog slut FORT & jag bröt min tradition, att äta 1 mjukglass med chokladströssel & minst 1 sockervadd. Jag blev jätteledsen xD. Det sista vi gjorde var att åka tilt, några turister (ungdomar) skulle också åka men dom tänkte åka fritt fall. Dom visste inte att det var olika så jag chansar på att dom blev ganska förvånade.
När jag kom hem så visade det sig att pappas chefs dotter jobbar på kicks & att dom fått in nya varor & skulle göra sig av med det gamla. Jag & Emelie vart såklart glada eftersom vi fick dela på ALLTING!! Kan det bli bättre ??
Imorgon så ska jag börja sommarjobba, min mamma säger att hon inte har mer tid till att vara sjuk. Hon låter förjävligt när hon pratar så det kommer att bli kul att se dom på jobbet, kan tänka mig deras ansikts uttryck :D. Aja, ska logga ut nu!

Kram*
Hahah, Amanda blir skrämd påväg in i spökhuset xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0