Bil-semester xD

Förlåt för att jag inte har skrivit men det är så att vi har varit på semester :p. & dagen innan vi skulle åka så fick jag dataförbud av någon anledning så jag kunde inte skriva att jag skulle åka bort xD. Vi bilade till Frankrike vilket var lite --- halvt roligt.. Först så åkte vi till Malmö & sov över på ett hotel där. När vi gick runt i typ ''stan'' där så fanns det bara en massa jävla fontäner -- som såg likadana ut xD. Vi letade typ i 1 timme efter ett ställe som vi ville äta på, för jag & Emelie äter inte vad som helst förstår ni :p. Sen så dagen efter så gick vi upp -- 06.30 tror jag det var.. Jag höll verkligen på att dö!! Sen så i bilen så lyssnade jag på min ipod, läste & kollade på film. Det är VÄLDIGT tråkigt att åka bil xd. Fast det där jag sa innan om vad jag gjorde när vi åkte bil gällde alla andra dagar för vi åkte båt över till Tyskland med en sån där båt där man parkerar bilen & går sedan upp & äter osv. Det tog 4 timmar med båten, som var den sunkigaste båten jag varit på.. Sen så åkte vi bil i typ 7 timmar till, Då lyssnade jag på min ipod osv. Vi sov på något äckligt hotel som hade 3 stjärnor, det tror jag inte alls på! Det luktade typ ålderdomshem där :S. Jag blev överlycklig dagen efter när vi åkte :p. Sen så åkte vi vidare genom Belgien & Luxemburg & till sist så var vi i Frankrike!! När vi packat upp alla våra saker på hotellet så gick vi ner till den lilla ''byn'' som jag kallade det :p. Vi letade efter något ställe att äta på i typ 1 & 1/2 timme, till slut så blev det någon halvbra thai/kina/vietnamesisk resturang. Sen dagen efter så gick vi upp typ halv 8 & sen så åt vi & gjorde oss klara. Sen så åkte vi till Disney Land, det gick runt militärer med stora jävla vapen :o. Först så gick vi in i Disney Land parc, vi stod i kö ityp 30 minuter för att få våra biljetter som kostade 133 euro per styck (för 2 dagar). Vi gick runt & gjorde saker som var lite halv roliga. Sen så gick vi till Disney Land studios som var SÅ mycket roligare. Det första vi gjorde där var att ställa oss i kön till The hollywood tower (twilight zone). Den var verkligen sjukt rolig, killen som förklarade såg jätte rolig ut, han typ stirrade på en som att man var dum i huvudet när man gick in i ''hissen'' & satte sig. Efter det så åkte vi aerosmith rollercoaster (tror jag att det stavas xd). Det tog ett tag att stå i kön men det var det värt. Den så skit rolig! Den påminner lite om kanonen på liseberg. Fast den här är inomhus & håller på i typ 2 minuter, inte 10 sekunder. Efter det så åkte vi lite andra saker &  sen så gick vi till Disney Land parc igen för att vi hade tagit fastpass biljetter till en berg- & dal bana som gällde klockan 19.45. När vi åkt den så åkte vi till hotellet. Vi åkte dit dagen efter med men då var vi bara i studios & vi stannade bara till klockan 15.00. Sen så åkte vi tåg till Paris där vi kollade på eifeltornet (tror jag att det stavas xd). Det var 35 grader så det var lite varmt :p. Sen så åkte vi till nothre dame (ej säker på stavning :p). Den kyrkan var fett häftig, grymt stor också xD. Sen så köpte jag en present till Josefine som jag hoppas att hon kommer gilla, den kostade iallafall 8 euro (80 kronor). Sen så letade vi efter ett ställe att äte på, vi hittade en resturang som hade engelsk meny så vi åt där :p. Sen så åkte vi hem & dagen efter så begav vi oss hemåt. Vi sov 1 natt på något hotell i Holland & så åkte vi även igenom Belgien & Tyskland igen. Det var tänkt att vi skulle sova i Danmark 1 natt men vi åkte bara igenom & hem direkt istället. Klockan var 03.45 när vi kom hem, jag var jäkligt trött xD. Sen så gick jag bara & la mig & nu sitter jag här. Jag vaknade 10.00, hemskt jag vet xD. Nu så ska jag ringa någon kompis!! (Vet att det blev ett VÄLDIGT långt inlägg som troligen ingen kommer att läsa helt & hållet :p).

Kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0